Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için; okul öncesi, ilköğretim ile orta öğretim düzeyindeki tüm okullarımızın 620.000 dersliğine tablet pc, LCD Panel Etkileşimli Tahta ve internet ağ altyapısı sağlanacaktır.
Dersliklere kurulan BT donanımının öğrenme-öğretme sürecinde etkin kullanımını sağlamak amacıyla öğretmenlere hizmetiçi eğitimler verilecektir. Bu süreçte öğretim programları BT destekli öğretime uyumlu hale getirilerek eğitsel e-İçerikler oluşturulacaktır.
Eğitimde Fatih Projesi Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülmekte olup, Ulaştırma Bakanlığı tarafından desteklenen bir projedir. 5 yılda tamamlanması planlanmıştır. birinci yıl ortaöğretim okulları, ikinci yıl ilköğretim ikinci kademe, üçüncü yıl ise ilköğretim birinci kademe ve okul öncesi kurumlarının BT donanım ve yazılım altyapısı, e-içerik ihtiyacı, öğretmen kılavuz kitaplarının güncellenmesi, öğretmenler için hizmetiçi eğitimler ve bilinçli, güvenli, yönetilebilir BT ve internet kullanımı ihtiyaçlarının tamamlanması hedeflenmektedir.
Fatih Projesi Bileşenleri
Fatih Projesinin Amacı
Ülkemiz
gündeminde bir yıldır FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İlerletme
Hareketi) projesi vardır. FATİH, MEB’in okullardaki bilgi teknolojisi
kullanımını bir ileri düzeye götürme projesidir.
E-Dönüşüm Türkiye kapsamında üretilen ve Ülkemizin bilgi
toplumu olma sürecindeki eylemleri tanımlayan Bilgi Toplumu Stratejisi Belgesi,
Kalkınma Planları, Bakanlığımız Stratejik Planı ve BT Politika Raporunda yer
alan hedefler doğrultusunda 2013 yılı sonuna kadar dersliklere BT araçları
sağlanarak, BT destekli öğretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Fatih Projesinin Hakkında
Fatih
projesi maliyeti yüksek bir projedir. Bu tür projeler yüksek risk içeren
projelerdir; başarısız olma ihtimali ciddidir. Bu tür projelere aşamalı olarak,
kapsamlı araştırmalar, pilot uygulamalar sonrasında hayata geçirilmelidir.
Donanım ve yazılımlar sürekli gelişmektedir. Bu nedenle farklılıklar kaçınılmaz
olacaktır. Pilot aşamasında farklı seçenekler ve platformlar planlı bir şekilde
denenmelidir. Farklı firmaların seçenekleri, firma ve MEB katkısıyla, bağımsız
bilimsel kurulların denetiminde yeterli uzunlukta ve kapsamda bilimsel olarak
denenmeli, sonuçlar açık ortamlarda tartışılmalıdır. Ana aktörler öğretmen ve
öğrencilerin farklı etkinliklerini kurgulayan alternatif öğrenme senaryoları
kurulmalı ve bunlar da pilot değerlendirme çalışmalarında yer almalıdır. Bir
büyük projenin başarısı için proje maliyetinin önemli bir kısmı araştırma ve
geliştirmeye ayrılmalıdır. Ülkemizin eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanım
stratejisi ortaya konmalı ve eğitim stratejisi ve Bilgi Teknolojileri
stratejisi uyumlu olmalıdır.
Öğretmenlerin eğitilmesi, kazanılması, bu teknolojileri
benimseyerek, gönül rahatlığı ile kullanması sağlanmalıdır; bu ise ciddi bir
iştir; çok hızlı yapılamaz. İnternet farklılığı, çeşitliliği ve çok
kültürlülüğü temsil etmektedir. Müfredatın bir çerçeve ile yetinmesi, öğretmene
ve öğrenciye farklı olabilme esnekliğini ve özgürlüğünü tanımalıdır. Mevcut
kitapların elektronik ortama aktarılması, yani z-kitap, arzulanan e-kitap olmayacaktır. Teknolojiyi ve eğitimi
anlayan, işin felsefesini iyi bilen uzmanlar e-kitapları yeniden
tasarlamalıdır. Öğretmenler, internetde buldukları öğrenme nesnelerini, açık
öğrenme malzemelerini rahatça kullanma ve onları geliştirme ve paylaşma
özgürlüğüne ve ortamına sahip olmalıdır. İnternet ortamında bu ilkelerle
tasarlanmamış ve uygulamaya geçmemiş her düzeydeki “öğrenme” ortamının ve
programının, eski paradigmayı destekleyen yani hala merkezi bir kaynaktan bilgi
yüklemesi yapmaya çabalayan uygulamaları ezip geçtiğini ve onları birer birer
yok ettiğini görmekteyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder