30 Kasım 2014 Pazar

İLERİ PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ UYGULAMA RAPORU


çevremİZDEKİ BİLGİLER


Öğrencilerin çevrelerinde ki bilgileri en iyi şekilde algılayabilmeleri için bu etkinlikler hazırlanmıştır. Eğitim yazılımlarında öğrencilerin bilişsel seviyelerinin artırılmaları hedeflenmiştir. Ayrıca öğrencilerin eğlenirken öğrenmeleri ve konuyu daha iyi bir şekilde anlayabilmeleri için bir çok etkinliğe yer verilmiştir. Konu basit ve anlaşılır bir şekilde öğrenci seviyesine indirgenmiştir. Öğrencilerin dersten ve uygulamadan sıkılmamaları için konu içi etkinliklere oyunlar animasyonlar yerleştirilmiştir. Sesli yazılı görsel materyallerle etkinlikler zenginleştirilmiştir.

Eğitim yazılımı:

Çevremizde ki bilgileri öğretici etkinlikler ve oyunlar
Gerçek ve kurgusal kavramları açıklayan etkinlikler ve oyunlar
1.                        Konu anlatımı
2.                        Doğru yanlışlar
3.                        Boşluk doldurma
4.                        Dinleme etkinlikleri
5.                        Sürükle bırak etkinliği
6.                        Gerçek kurgusal etkinliği
7.                        Oyun etkinliği

Uygulama okulu ve sınıfı:

Okul: kültür kurumu orta okulu
Sınıf: 5/b sınıfı
Sınıf mevcudu: 24

Materyal uygulaması:

Materyal uygulama süresi etkinliklerin fazla olmasından dolayı iki ders saati olarak tasarlanmıştır. Uygulama 4 aralık Perşembe günü kültür kurumu orta okulunda yapılacaktır. Uygulamalardan bütün öğrencilerin faydalanması sağlanacak ve projeksiyon makinası ve bilgisayarlarla etkinlikleri ve uygulamaları bütün sınıfın katılması sağlanacaktır. Derse girişte etkinlikler hakkında öğrencilere bilgilendirmeler yapılacak öğrencilerin motive olması sağlanacaktır. Öğrencilere etkinliler hakkında bilgi verildikten sonra öğrencilerden etkinlikleri uygulamaları istenecektir.

Uygulamada ki sorumluluğumuz:

Uygulama yapılacak okula gruptaki tüm öğrenciler katılacaktır yani dört kişilik bir grupla uygulama okuluna gidilecektir. Hazırlanmış olan flash programının içince ders anlatım videoları öğrencilere izletilecektir. Daha sonra etkinlikler stajer öğretmenlerin eşliğinde bütün sınıfa uygulatılacaktır. Öğrenciler etkinliklerde zorlandıkları yerde biz devreye gireceğiz ve yardım isteyen öğrencilere aynı anda geri dönüt vermeye çalışacağız. Ayrıca öğrencilerin etkinlikleri uygularken bilgisayarlarında oluşabilecek teknik sorunlara anında müdahale edilecektir.

Değerlendirme:

Öğrenciler ikişer kişilik gruplara ayrılarak etkinliklere katılırlar. Her etkinliğin kendi puanı vardır. Bütün etkinliklerden istenen puanı alan grup birinci ilan edilir ve yapılamayan etkinliklerin cevapları sınıf öğretmeni tarafından verilir. Öğrencilerin bütün etkinliklere aynı anda katılmaları sağlanır en sonda hayal ve gerçek adlı oyun birinciyi belirler. Ayrıca uygulamaya katılan bütün öğrencilere ders sonunda çikolata dağıtılacaktır. Etkinlikler sonucunda en iyi üç gruba sürpriz hediyeler verilecektir. Ders sonunda öğretmen konuyu toparlayarak dersi bitirir.

11:50-12.00
Dersin giriş kısmı
Dersin amacı öğrenciye açıklanır etkinlikler ve oyunlar hakkında öğrenciye bilgiler verilir

12.00-12.05
Öğrenci motive edilir
Öğrenciye dersin başında ödüllerden bahsedilir

12.05-12.15
Flash uygulamasından ders dinletilir
Öğrenciye görsel materyaller sunulur. Öğrencinin dersi daha iyi dinlemesine olanak sağlanır
12.15-12.25
1.      Etkinlik hayatımızda ki bilgiler
Görsel bir şekilde öğrencilere bilgiler verilir ve sorular yöneltilir.
12.25-12.30
2.      Dinleme etkinliği
Çevremizde ki bilgilerle ilgili sesler öğrencilere dinletilir ve öğrencilere sorular yöneltilir.
12.40-12.50
3.      Sürükle bırak etkinliği
Öğrencilerin konuyu daha iyi anlayabilmeleri için konu etkinlikler üstünde eğlenceli bir şekilde anlatılmaya çalışılır.
12.50-13.00
4.      Videonun izletilmesi
Hayal mi gerçek mi videosunun izletilmesi öğrenciye sorular sorulması
13.00-13.10
5.      Oyunun oynatılması
Öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadıklarına dair oyunun oynatılması, yakalanan her balıktan sonra öğrenciye sorular sorulması.
13.10-13.15
6.      Öğrencilere sorular sorulması
Konu kapsamında sorular sorulması
13.15-13.20
7.      Değerlendirme
En iyi grupların belirlenerek ödüller verilmesi
13.20-13.25
8.      özet
Öğretmen dersin sonunda konuyu toplamak için genel bir özet yapar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder